feliciawillems.reismee.nl

New York, Kerst, Happy new year en mijn schatje was er

Hoi allemaal,

Nog een heel gelukkig nieuwjaar (beetje laat, ik weet het), maar dat het een top jaar mag worden voor iedereen.

Het is alweer een paar weken geleden dat ik met Saskia naar New York was voor het weekend en de foto's staan natuurlijk al op facebook, maar toch wil ik mijn avontuur even delen.
We zouden op zaterdagochtend gaan rijden richting New Jersey en dan daar de auto parkeren, alleen werd er dus zaterdagochtend veel sneeuw verwacht dus zijn we op vrijdagavond al gaan rijden en in een hotel gegaan in New Jersey. Echt een stuk beter ook, want de volgende ochtend werden we wakker met een pak sneeuw. We zijn naar een treinstation gereden in New Jersey en vanaf daar met de trein naar New York gegaan. Begon alweer lekker onze trip want het regende de hele ochtend, maar goed dat mocht de pret niet drukken om alle bezienswaardigheden te gaan zien.


Helaas was het door de regen en de mist zonde geld om bijvoorbeeld naar de empire state building te gaan (heel mooi uitzicht zeggen ze) of om naar het vrijheidsbeeld te gaan dus dat ga ik de volgende keer nog wel doen.
Verder hebben we dit weekend eigenlijk heel veel gelopen en de tourist uitgehangen. De volgende dag zijn we richting Central Park gaan lopen en hebben we daar een ritje gemaakt in zo'n koets met een paard. Heel leuk om te doen en er werd ons veel verteld over Central Park.


Na nog een keer terug te zijn gelopen naar times square zijn we weer terug gegaan naar de auto en naar huis. Ik kan niet wachten om terug te gaan met Kiki en Zoë in Februari. Ik hoop alleen wel dat het minder koud is...

Nog een week en dan was het kerst en hier in Amerika hebben ze dus the Elf on the shelf. Hele leuke traditie waarbij de kinderen elke ochtend moeten zoeken waar de elf zich nu weer heeft verstopt om de kinderen in de gaten te houden of ze zich wel gedragen. Er is wel 1 regel, je mag de elf niet aanraken want dan raakt hij zijn magie kwijt.

Zien jullie hem ook?

En toen was het kerstavond. Voor kerstavond zijn we naar Dave zijn broer gegaan waar zijn hele familie was. Heel gezellig hebben we met elkaar gegeten en daarna een soort ruilspel met cadeautjes gespeeld. De volgende ochtend was de kerstman langs gekomen en was het natuurlijk tijd om cadeautjes uit te pakken.

Als jullie je nou afvragen waarom er een hek om de kerstboom staat, dat is voor Ava zodat ze niet steeds te dichtbij de kerstboom komt en aan alle versieringen gaat zitten en zodat ik dan niet de hele tijd achter haar aan hoef te rennen als ze die kant op gaat. Nu denk ik niet dat ze eraan had gezeten als er geen hek had gestaan haha, maar goed je weet het nooit.

Ik heb voor kerst van Dave en Wendy een cadeaukaart gehad om uiteten te gaan met Joey in Washington (wat heerlijk was trouwens), heel lief!

Kerst (ze hebben geen 1e en 2e kerstdag net als wij in Nederland) hebben we thuis gevierd met een kerstdiner waarbij Wendy haar ouders en haar zus met man en zoontje ook kwamen eten. En de volgende dag zijn we bij Wendy haar ouders wezen brunchen waar de kinderen nog meer cadeautjes kregen.

Nu was het aftellen naar de 29ste!!! En dan eindelijk was het zo ver. Vroeg op pad richting Washington. Eerst met de trein naar Philadelphia en dan met de bus naar Washington en vanaf daar met de metro naar het vliegveld.
En dan is het wachten. Ondertussen whatsappen met mama en vriendinnen over hoe spannend ik het wel niet vond, want ja als je elkaar 4,5 maand niet in het echt ziet is het toch wel beetje spannend. Op het bord stond dat Joey geland was, maar toch nog ruim een halfuur wachten en wachten en wachten. En toen eindelijk kwam hij door de deur!!!! Mijn hart maakte serieus een sprongetje en eindelijk konden we elkaar weer knuffelen. Jeetje wat hadden we daar naar toe geleefd zeg. Echt een heel fijn gevoel.


Vanaf het vliegveld zijn we weer terug gegaan naar Union Station en hebben we wat gegeten voor dat we naar het hotel gingen.
De volgende dag waren we al vroeg op pad en zijn we even op de koffie geweest bij Obama die nog in het witte huis was en hebben we alle andere bezienswaardigheden ook gedaan. (Foto's staan op facebook.)

Heel veel gelopen hadden we die vrijdag en zaterdag.
Op zaterdag was het oudjaarsdag en zijn we 's avonds heerlijk uiteten geweest van de cadeaubon die we hadden gekregen van Dave en Wendy. En om 18:00 onze tijd was het in Nederland oud en nieuw.
Wat we wel heel jammer vonden was dat er in Washington dus helemaal geen vuurwerk was... Ja in de verte zagen we wat, maar verder was er echt helemaal niks. Maar we waren samen dus dat was het belangrijkste.

Op nieuwjaarsdag zijn we naar de dierentuin gegaan waar ze panda's hebben. En die wilden we natuurlijk wel graag zien.

En toen was het alweer 2 januari..... tijd om weer afscheid te nemen. Pfoeh moeilijk hoor als je weer zo aan elkaar gewend bent en het zo fijn samen hebt. Ja dat was echt even weer een moeilijk moment voor ons beiden, maar aan de andere kant heeft dit ons ook een boost gegeven om de laatste maanden ook door te komen.

En nu is het alweer een week geleden dat het gewone leven weer is begonnen. Maar ik kijk alweer uit naar volgende maand als Kiki en Zoë komen!! Gaat allemaal echt snel. Ik heb mij ook opgegeven voor mijn tweede cursus die ik eind maart ga volgen zodat ik al mijn credits binnen heb. En dan in april komt mama een weekje!!!

Nou dit was het wel weer voor deze keer.
See you next time.

Liefs xxx

Reacties

Reacties

Bob

Geweldig verhaal weer en fijn dat jullie zo genoten hebben met en van elkaar. Groetjes Bob

Mama

Leuk verhaal weer, nog 85 dagen en dan ben ik er voor een weekje gezelligheid.

Xxxx Mama

Patrick

Super leuk verhaal weer, we zien alweer uit naar de volgende,
Groetjes van de familie Willems en een dikke kus van Anne-Britt & Robin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!